« Edellinen Kaikki artikkelit

Käyttäjäystävällisyys on ykkönen kovasti kilpailluilla markkinoilla

Suomalaisten ylikulutuspäivä oli tänä vuonna 5.4. Tämä tarkoittaa sitä, että jo huhtikuun ensimmäisellä viikolla tuli käytetyksi meille laskennallisesti oikeutettu määrä luonnonvaroja. Puhutaan siis päivästä, jolloin tälle vuodelle suunnattu maapallon kyky tuottaa uusiutuvia luonnonvaroja ja käsitellä fossiilisista polttoaineista aiheutuvia hiilidioksidipäästöjä on jo käytetty. Jos kaikki maailman asukkaat kuluttaisivat tähän tahtiin, tarvitsisimme 3,8 maapalloa.

EkoRent, täyssähköautojen vuokraamisen ja yhteiskäytön mahdollistava yritys taistelee juurikin fossiilipolttoaineista aiheutuvia hiilidioksidipäästöjä vastaan. Sen vuokraamista autoista 100% on sähköllä täysin kulkevia Nissaneita, joita voi vuokrata ennakoidusti tunnista useampaan vuorokauteen. Yritys tarjoaa myös samaisia Nissaneita yhteiskäyttöautoiksi, esimerkiksi taloyhtiöihin tai yrityksiin.

EkoRent palvelu oli ollut jo useamman vuoden käytössä, kun EkoRentillä päätettiin jatkokehittää palvelua ja toteuttaa parannuksia joita oli vuosien varrella ehdotettu ja mietitty. Yksi esimerkki oli asiakkaiden toivoma varausjärjestelmä joka teki vuokraamisesta helpompaa ja ennakoidumpaa.

Taito valikoitui projektiin koodauskumppaniksi edellisen yhteistyökokemuksen pohjalta. Siitä voit lukea täältä. Juuso EkoRentiltä kertoo: “Oli myös mukava aloittaa yhteistyö ihmisten kanssa, jotka tuntevat meidät ja meidän tekemisen jo ennalta.”

Taito lähti siitä, että uuteen versioon mobiiliapplikaatiosta toteutetaan asiakkaiden toiveita. Uuteen sovellukseen koodattiin ajanvarauskalenteriominaisuus, joka helpottaisi tulevaisuudessa asiakkaiden ennakkovarausten aikataulutusta. Nykyään asiakkaille voidaan ennakoivasti luvata auto tietylle ajanjaksolle, mikä on tietysti omiaan parantamaan asiakastyytyväisyyttä.

Erityisen hienoa Juuson mielestä Taidon kanssa työskentelyssä oli se, että molempien yritysten kehittäjät pääsivät ratkaisemaan ongelmia yhdessä, yhtenä tiiminä. Tällä varmistettiin se, että Taidon luoma API olisi jatkossa helppokäyttöinen myös EkoRentin devaajille. EkoRentin devaajat pystyvät siis jatkossa itse kehittämään sovellukseen ominaisuuksia tarvittaessa.

Juuso kiitteli Taidon porukkaa myös siitä, että yhteyden sai Taidon osaajiin nopeasti. “Taidolla on monia tapoja kontaktoida devaajia, jotka tarttuvat ongelmaan heti. Asiakkaana arvostan sitä, että softan toimittaja on valmis lisätöihin, jotka ilmestyvät yllättäen. Jos huomataan, että joku asia ei toimi niinkuin piti, niin asiaan voidaan tarttua minuuteissa. Se on erittäin arvokasta.”

“Tykkään tavasta, jolla Taito ottaa asiakkaat osaksi kehitystyötä. Aina kun menee Taidon palavereihin, tiimiltä tulee tosi hyviä konkreettisia kysymyksiä. Taito välittää tuotteesta ja siitä, että asiakas saa tuotteen joka toimii”, Juuso kommentoi.